Szef zespołu negocjacyjnego, czyli inspiracje Ojcem Chrzestnym

Artykuły specjalistyczne
Aktywność zespołu negocjacyjnego rozkłada się na trzy obszary: prowadzenie rozmów, prowadzenie notatek i podejmowanie decyzji. Idealnie by było, gdyby do każdego obszaru zadaniowego przypisana była odrębna osoba: „negocjator” prowadzi rozmowy, „pisarz” robi notatki, a „szef” podejmuje decyzje. Życie dość mocno odbiega od ideału, więc od biedy można zrezygnować z etatu „pisarza”. Ważne jednak, by prowadzenie rozmów i podejmowanie kluczowych decyzji nie nakładało się w czasie. Jeśli nasz zespół negocjacyjny jest jednoosobowy, moment wymiany argumentów i faza wyciągania wniosków muszą być wyraźnie odseparowane. Oklepane formułki: „Muszę się z tym tematem przespać”, „Daj mi dzień do namysłu” czy „Muszę omówić to z żoną” powinny zadziałać. Warto je stosować nawet wówczas, gdy nie mamy żony.

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy