Maxus - Szeroka gama w pełni elektrycznych samochodów osobowych i użytkowych

Aktualności Samochody flotowe Artykuł sponsorowany

Maxus to nowa marka w Polsce, ale bardzo dobrze znana w Azji. Tylko w 2021 roku sprzedała w Chinach blisko 6 milionów aut elektrycznych. W Europie działa już na kilku rynkach. Teraz nadszedł czas na oficjalne przedstawicielstwo nad Wisłą, gdzie potencjał rozwoju elektromobilności jest wysoki. W Polsce oferta Maxus obejmuje cztery ważne segmenty. Ma ofertę dopasowaną zarówno dla klienta indywidualnego, jak i przedsiębiorcy.

REKLAMA

Elektryfikacja przyspiesza

Rynek aut elektrycznych rozwija się w dynamicznym tempie. W pierwszej połowie bieżącego roku w Europie do klientów trafiło ponad 457 tysięcy samochodów bez emisyjnych (dane ACEA), co przełożyło się na 10-procentowy udział w motoryzacyjnym rynku na Starym Kontynencie.

W tym samym okresie w Polsce nabywców znalazły 12 207 pojazdy osobowe z napędem elektrycznym. Jeśli zestawimy te wyniki z analogicznym okresem 2021 roku, notujemy wzrost rzędu 45 procent. Ich liczba w naszym kraju zbliża się do 50 tysięcy. Prognozy są optymistyczne, tym bardziej że uregulowania prawne UE sprzyjają temu.

Wraz z rosnącym zainteresowaniem i oczekiwaniami klientów, intensywnie rozwija się potrzebna infrastruktura. Według danych PSPA, pod koniec maja bieżącego roku funkcjonowało w Polsce 2232 ogólnodostępnych stacji ładowania. Niemal 30 procent z nich to szybkie ładowarki prądu stałego DC.

Najszybsze z nich transferują już 350 kW. Nie musimy się też martwić o zagraniczne podróże. Liczba punktów w Europie wynosi około 200 tysięcy.

Debiut w Europie

Maxus jest częścią państwowego giganta SAIC Motor z siedzibą w Szanghaju. SAIC Motor swoją działalność rozpoczął w 1958 i od tego momentu nieustannie pracuje nad udoskonalaniem produktów i wdrażaniu rozwiązań zapewniających komfort i bezpieczeństwo. Dzięki bogatemu doświadczeniu w opracowywaniu strategii rozwoju i rozszerzania dystrybucji, odegrali istotną rolę przy wprowadzaniu Volkswagena i GM na rynek chiński, dla których to koncernów do dziś są najważniejszym partnerem Państwa Środka. SAIC Motor pozostaje od 5 lat największym chińskim oraz jednym z największych na świecie koncernów motoryzacyjnych zlokalizowanych w Szanghaju, mieście skupiającym centra rozwoju technologii. SAIC Motor znajduje się na liście największych spółek świata, Fortune Global 500. Maxus pojawił się w Europie za sprawą norweskiego partnera RSA w 2018 roku. Skandynawowie w krótkim czasie zbudowali sieć liczącą 125 dealerów. Marka dostępna jest w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Islandii, Grenlandii, na Wyspach Owczych, a od 2022 roku również w Polsce. Pozycja Maxusa rośnie błyskawicznie. W 2021 do klientów w Chinach trafiło 5,8 miliona samochodów a liczba wyeksportowanych pojazdów osiągnęła 679 tysięcy. Na rynku chińskim znajdziemy nie tylko rodzinne SUV-y i auta użytkowe, lecz również pickupy oraz MPV. W Polsce oferta obejmuje dwa pojazdy o charakterze dostawczym, średniej klasy SUV-a, minivana przewidzianego dla sześciu osób, pierwszego w Europie w pełni elektrycznego 5-osobowego pickupa, model Maxus eT90. Flagowym modelem jest natomiast model MIFA9 – siedmioosobowy samochód MPV klasy wyższej, jak również elektryczna ciężarówka 7,5 ton.

Maxus e-Deliver 3

e-Deliver 3 to samochód od podstaw opracowany przez inżynierów Maxusa. To także pierwszy na świecie samochód dostawczy, który od początku do końca został zaprojektowany jako pojazd elektryczny, a nie jest adaptacją istniejących konstrukcji pod napęd bezemisyjny. Dzięki temu udało się zaoszczędzić aż 200 kg na masie samego pojazdu, co pozwoliło uzyskać dużo większą ładowność. Występuje z przestrzenią ładunkową o pojemności 4,8 lub 6,3 m³ oraz ładownością do 930 kg, z możliwością holowania przyczepy o masie do 1025 kg.

Akumulator o mocy 50,23 kWh zapewnia zasięg do 238 km (WLTP mieszany). Do wyboru pozostają wersje o długości 455,5 lub 514,5 cm długości. Szerokość w obu przypadkach wynosi 178 cm. Rozstaw osi krótszej odmiany to 291, a dłuższej 328,5 cm. Czas uzupełniania energii akumulatora 50,2 kWh od 5 do 80 procent wynosi 45 minut (DC). Do dyspozycji mamy dwa tryby jazdy – normalny i ekologiczny. By odciążyć układ hamulcowy, możemy korzystać z efektywnej rekuperacji funkcjonującej na poziomie lekkim, średnim lub mocnym. Maksymalny zasięg w mieście wynosi do 342 kilometrów (WLTP). Maxus e-Deliver 3 jest jednym z najtańszych pojazdów w segmencie i jednocześnie łatwym w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb.

Występuje nie tylko jako van, lecz również podwozia z kabiną, co umożliwia zastosowanie pożądanej zabudowy. Podstawowy wariant kosztuje 159 725 zł brutto. W ramach rządowego programu „Mój elektryk”, przedsiębiorcy mogą liczyć maksymalnie na 70 tysięcy złotych bonifikaty.

Maxus e-Deliver 9

Największy samochód użytkowy w gamie Maxus występuje w dwóch długościach – 554,5 i 594 cm a rozstaw osi wynosi 336,5 lub 376 cm. To jeden z najbardziej okazałych przedstawicieli segmentu. Tylne, podwójne drzwi otwierają się w zakresie 236 stopni, co w połączeniu z niskim progiem załadunku, ułatwi pakowanie towaru przy użyciu chociażby wózka widłowego. W zależności od wybranej specyfikacji, e-Deliver 9 zmieści 9,7, 11 lub 13 metrów sześciennych (do pięciu europalet). Maksymalna ładowność to 1200 kilogramów, a masa holowanej przyczepy z hamulcem najazdowym to 1,5 tony.

Do dyspozycji mamy trzy pojemności akumulatora – 51,5, 72 lub 88,55 kWh. Wszystkie warianty możemy ładować prądem zmiennym (AC) lub stałym (DC). Czas uzupełniania energii w dwóch pierwszych wersjach od 20 do 80 procent trwa 36, a w topowej specyfikacji 45 minut. Biorąc pod uwagę konkurencję, Maxus oferuje jeden z najlepszych wyników w kategorii zasięgu – do 353 kilometrów w mieście (WLTP). Zapewnia też komfortowe miejsce pracy kierowcy.

W kabinie znajdziemy wiele funkcjonalnych schowków i pojemników na drobiazgi lub butelki z wodą. Nie brakuje fizycznych przełączników zawiadujących kluczowymi funkcjami, a także dotykowego ekranu obsługującego multimedia i zdolnego przenieść z telefonu ulubione aplikacje poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Maxus w standardzie ma sześć poduszek powietrznych, system monitorujący w trybie ciągłym martwe pole, a także układ ostrzegający przed kolizją, który w sytuacji podbramkowej uruchamia hamulce, by zminimalizować zagrożenie.

Ceny e-Deliver 9 zaczynają się od 303 578 zł brutto. Jeśli uwzględnimy rządowe wsparcie programu „Mój elektryk”, finalna cena zmaleje nawet do 233 578 zł. Podobnie jak w przypadku e-Deliver 3, tak i tu możemy zdecydować się na vana lub podwozie z kabiną. Producent oferuje gwarancję dla samochodów dostawczych trwającą przez 5 lat lub 100 tysięcy kilometrów. Akumulator wysokiego napięcia objęty jest 8-letnią ochroną z limitem kilometrów na poziomie 160 tysięcy.

Osobowe

Maxus, to również samochody osobowe. Sztandarowym modelem jest luksusowy van MIFA 9. Jego nowoczesne wnętrze jest wypełnione ekskluzywnymi detalami, najnowszą technologią i rozwiązaniami zapewniającymi rozrywkę podczas podróży.

W zależności od wersji może nim podróżować siedem bądź osiem osób w komfortowych warunkach dzięki fotelom, które oferują zarówno ogrzewanie, wentylację, masaż jak i podparcie nóg. Akumulator o pojemności 90 kWh zapewnia zasięg 440-595 km.

Kolejnym modelem jest rodzinny Euniq 5. Duży, komfortowy, wielozadaniowy samochód o dużym zasięgu, przeznaczony dla sześciu osób.

Łączy w sobie przestronne wnętrze, duży zasięg i napęd elektryczny. Samochód dysponuje zasięgiem 345-420 km, a czas jego ładowania przy podłączeniu DC od 30 do 80% liczony jest na ok. 35 minut.

W ofercie jest również Euniq 6.

To duży, elektryczny SUV, który doskonale sprawdzi się nie tylko w codziennej jeździe, ale i w długich podróżach.

Dzięki największemu w swojej klasie bagażnikowi o pojemności 754 litrów i bardzo bogatemu pakietowi wyposażenia w standardzie jest idealnym samochodem elektrycznym dla całej rodziny.

Modelem z pogranicza aut osobowych i użytkowych jest elektryczny pickup T90 EV.

Dzięki pięciu wygodnym miejscom dla kierowcy i pasażerów, bogatą listą wyposażenia oraz ładowności 1000 kg sprawdzi się doskonale jako samochód lifestylowy, rodzinny, czy też biznesowy.

Gdzie kupić?

RSA Polska nieustannie pracuje nad rozbudową sieci dealerskiej, która obecnie liczy już 20 przedstawicieli Maxusa w Polsce. Oficjalni partnerzy znajdują się między innymi w Warszawie, Trójmieście, Bielsku-Białej, Łodzi i Katowicach a z każdym miesiącem lista dealerów jest coraz dłuższa. W zakresie obsługi finansowej samochodów dla klientów i finansowania stocków dealerskich nawiązana została długoterminowa współpraca z Santander Consumer Bank.

e-Deliver 3 i 9 przeszły szereg wymagających testów i pomyślnie spisały się w przedsiębiorstwach logistycznych na terenie Polski. Do kluczowych parametrów należały wysoka ładowność oraz zasięg przekraczający 300 kilometrów eliminujący konieczność uzupełniania energii w ciągu dnia roboczego. Ponadto firmy dostarczające towary na terenie dużych aglomeracji doceniły możliwość poruszania się pasami dla autobusów oraz bezpłatnego parkowania. Doświadczenie w budowie aut elektrycznych i stosowanie najnowocześniejszych rozwiązań już znajduje odzwierciedlenie na rynku w postaci dynamicznie rosnącego zainteresowania ze strony klientów. Szczegółowe specyfikacje poszczególnych modeli oraz adresy punktów dealerskich dostępne są na stronie internetowej importera.

https://maxuspolska.pl/

Przypisy