Czy warto kupić używane Renault Megane serii IV?

Gorące tematy Artykuł sponsorowany

Są takie samochody używane, które cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów. Należą do nich samochody marki Renault. Uchodzą za solidne zwłaszcza w warunkach miejskich. Dziś zastanowimy się, czy warto kupić używane Renault Megane IV.

Co warto wiedzieć na temat samochodu Renault Megane IV?

Renault Megane czwartej generacji pojawiło się na rynku w 2016 r., a więc te samochody używane uchodzą za stosunkowo nowe. Auto to przeszło lifting w porównaniu do poprzedników. Zmieniono linię przednich reflektorów i dodano pasek LED. Producent oferuje w tej serii trzy wersje nadwozia: hatchback, kombi i dość rzadki obecnie liftback. Pojemność bagażnika w poszczególnych modelach jest zróżnicowana i może wynosić 385-1246, 520-1505 oraz 550 litrów. Choć wersja liftback ma teoretycznie większą powierzchnię załadunkową, to jednak należy pamiętać, że nieco inaczej wyprofilowany jest próg i po złożeniu siedzeń czasem załadunek może sprawiać trudność. Ten samochód występuje w wielu wersjach silnikowych. Może mieć moc od 102 do 160 KM. Eksperci polecają samochody z wolnossącym silnikiem 1.6 SCe 115 KM, gdyż ta jednostka uważana jest za trwałą i wydajną. 

Jakie usterki mogą pojawić się w używanych samochodach Renault Megane IV? 

Kupując dość nowy samochód, który ma nie więcej niż 6 lat, na pewno oczekujesz, by nie był awaryjny. Zatem warto poznać usterki, które zdarzają w przypadku używanych Renault Megane IV. Na co należy zwrócić szczególną uwagę? W przypadku silników zdarzają się sporadyczne wycieki spod uszczelki głowicy. W przypadku diesla problemem może być rozciągający się łańcuch rozrządu. Do głównych problemów należą te związane z elektryką pojazdu. Sterownik silnika wymaga od czasu do czasu aktualizacji. Łączniki stabilizatora ulegają dość szybko zużyciu, podobnie jak łożyska i amortyzatory i zawieszenie nie należy tutaj do trwałych, co należy uznać za minus.   

Co oferuje wnętrze samochodu Renault Megane IV?

Oczywiście liczą się nie tylko osiągi czy wydajność, bądź awaryjność, ale również to jak samochód prezentuje się w środku. Jest to stosunkowo nowa konstrukcja, dlatego designem możesz się zachwycić. Kabina jest dobrze rozplanowana i pasażerowie z tyłu na pewno nie będą narzekać na ilość miejsca na nogi. Na pewno za wersję z wieloma dodatkami będziesz musiał zapłacić więcej, ale często warto się na nie zdecydować. Wśród tych istotnych dobrym wyborem jest układ automatycznego parkowania, co zdecydowanie ułatwia sprawę na zatłoczonym parkingu. Dobrym wyborem jest także system multimedialny R-LINK 2, którego elementem jest 8-calowy poziomy lub pionowy ekran. Dobrze wyprofilowane, a także miękkie fotele zapewniają wygodę podróżowania. Dlatego jeśli zamierzasz odbywać dalsze podróże, to z pewnością na komfort w Renault Megane IV nie będziesz narzekać. Fotele gwarantują pewne trzymanie boczne, co można odczuć w przypadku ostrzejszych zakrętów.

Ponieważ za ten samochód używany trzeba zapłacić od 40 do nawet 70 tys. zł, ale i więcej w zależności od wersji silnikowej czy dodatkowych udogodnień, przed zakupem trzeba się upewnić, że nie ma żadnych dodatkowych problemów. Jazda próbna musi być zatem uzupełniona o pełną diagnostykę w warsztacie, która może wykryć ewentualne problemy, które sprzedający chciał ukryć bądź skrzętnie je pomijał.          

Przypisy