Unikat w segmencie C-SUV
Dacia Bigster niewątpliwie wyróżnia się na tle pozostałych modeli proponowanych przez Dacia. Projektanci skupili się na stworzeniu pojazdu o masywnej sylwetce, charakteryzującego się prostymi, geometrycznymi liniami, które podkreślają stabilność pojazdu. Co ciekawe, choć stylizacja jest oszczędna, Dacia nie zapomniała o elementach nadających autu wyrazisty charakter, dbając przy tym o minimalizm definiujący markę. To połączenie solidności z subtelną elegancją, wynikające z zastosowania matowych i błyszczących elementów, nadaje Bigsterowi oryginalnego charakteru.
REKLAMA
Prezentowany model z masywnym, pionowym przodem, zyskuje uwagę ze względu na charakterystyczny dla SUV-ów wygląd. Ten typowy dla marki Dacia przód nadwozia podkreśla duży, czarny, błyszczący grill oraz logo na środku, które dodaje nowoczesności i rozpoznawalności. Poziomo wyprofilowana maska, zaprojektowana z myślą o lepszej widoczności kierowcy, sprawia, że auto nie tylko prezentuje się dynamicznie, ale również stawia na funkcjonalność. Design samochodu łączy estetykę z praktycznością, co czyni Bigstera zarówno atrakcyjnym, jak i komfortowym w użytkowaniu.
SUV z charakterem
Odważne i surowe elementy wizualne Bigstera przyciągają wzrok – efekt ten zyskujemy przez dynamiczne kontury i wyraziste detale, takie jak przetłoczenie na pokrywie silnika i charakterystyczne światła LED. Dwukolorowe nadwozie w zestawieniu z eleganckimi liniami nadaje mu nowoczesny charakter. Panoramiczny dach szklany wzmacnia poczucie przestronności w kabinie, a zastosowanie specjalnego lakieru w kolorze niebieskim indigo stanowi ciekawy akcent wyróżniający model. Dzięki przestronnemu wnętrzu Bigster jest także bardzo funkcjonalny, w pełni zapewniający komfort zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.
Ergonomia i przyjemność płynąca z podróży
Na większą uwagę zasługuje wnętrze Bigstera, które jest synonimem wygody, przestronności i funkcjonalności. Efekt ten został osiągnięty za sprawą poniższych rozwiązań:
- Regulacja fotela kierowcy: fotel kierowcy jest elektrycznie regulowany, co umożliwia dopasowanie wysokości siedziska oraz kąta nachylenia oparcia do indywidualnych potrzeb. Dodatkowo, przednie fotele oferują ręcznie regulowane podparcie lędźwiowe, co zapewnia lepsze wsparcie dla kręgosłupa.
- Konsola środkowa (w wersjach Journey i Extreme): posiada funkcje takie jak bezprzewodowa ładowarka, uchwyty na napoje oraz dedykowany jedynie silnikowi hybrid 155 chłodzony schowek. Dzięki temu, przestrzeń jest bardziej funkcjonalna i sprzyja wygodzie użytkowania.
- Przestronność dla pasażerów: w porównaniu do innych pojazdów w tej klasie, pasażerowie na tylnej kanapie mają najwięcej miejsca na nogi i wysokości głowy, co zapewnia większy komfort podróży.
- Tylny fotel: tylną kanapę można dzielić w układzie 40/20/40, co umożliwia zwiększenie przestrzeni bagażowej po złożeniu. Dodatkowo, po złożeniu środkowego segmentu oparcia, zamienia się ono w podłokietnik, co podnosi komfort pasażerów podróżujących na tylnej kanapie.
Jednak to nie wszystko. Samochód został wyposażony w dwa duże ekrany – 10-calowy zestaw wskaźników oraz centralny ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala. Wyświetlacze zapewniają dostęp do informacji dotyczących jazdy oraz funkcji multimedialnych, co zapewnia wygodę i nowoczesność. Dwustrefowa klimatyzacja zapewnia odpowiednią temperaturę zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów, co jest istotne szczególnie w długich podróżach. Otwierany panoramiczny dach dodaje przestronności i światła w kabinie, a także pozwala na cieszenie się świeżym powietrzem. Bezprzewodowa ładowarka to natomiast wygoda w codziennym użytkowaniu, dzięki której minimalizujemy konieczność używania kabli. Elastyczność wyboru między standardowym a opcjonalnym wyposażeniem daje użytkownikowi większą swobodę dostosowania pojazdu do swoich potrzeb.
Równowaga pomiędzy parametrami użytkowymi a ceną w segmencie C-SUV
Jednym z kluczowych elementów nowości w tym modelu jest system YouClip – prosty, ale bardzo funkcjonalny sposób na mocowanie akcesoriów w różnych częściach wnętrza auta. Umożliwia to użytkownikowi łatwe i bezpieczne umieszczenie takich przedmiotów, jak uchwyt na tablet, kieszeń na drobne przedmioty, uchwyt na smartfona z ładowarką indukcyjną, a także innowacyjne akcesorium 3 w 1, które łączy uchwyt na kubek, zaczep na torbę i przenośną lampkę.
Co ważne, system YouClip to standardowe wyposażenie w wersji Bigster, obejmujące pięć punktów mocowania, które znajdują się w strategicznych miejscach we wnętrzu pojazdu, takich jak deska rozdzielcza, ściana konsoli po stronie pasażera, tylna część środkowej konsoli, bagażnik oraz wewnętrzna strona pokrywy bagażnika. Dodatkowo, dzięki opcjonalnemu wspornikowi mocowanemu do zagłówka, możliwe jest zwiększenie liczby punktów mocowania.
Dacia Bigster jest częścią zmieniającego się podejścia do motoryzacji, koncentrującego się na zrównoważonym rozwoju i elektryfikacji. Model powstał z myślą o efektywności energetycznej, a także z wykorzystaniem zrównoważonych materiałów, co idealnie wpisuje się w trendy zmieniającego się rynku samochodowego, z rosnącym naciskiem na technologie przyjazne dla środowiska.
Wyposażenie i akcesoria, czyli kropka nad „i” Bigstera
Dacia Bigster to bez wątpienia model, który wprowadza ciekawe rozwiązania technologiczne, zwłaszcza w kontekście użytkowania na co dzień. Modułowe relingi dachowe, które występują standardzie w wersji Extreme, to świetne innowacyjne rozwiązanie. Umożliwiają szybkie przekształcenie relingów w poprzeczki dachowe bez konieczności zakupu dodatkowych akcesoriów, co zwiększa komfort użytkowania i oszczędność czasu. To świetny przykład podejścia do funkcjonalności, eliminującej niepotrzebne komplikacje.
W ofercie akcesoriów prezentowanego modelu znajdziemy:
- Pakiet Sleep - to zestaw, który oferuje wygodę podczas noclegu w samochodzie. W bagażniku Bigstera znajduje się podwójne łóżko, które można łatwo rozłożyć. Oprócz tego pakiet obejmuje stolik i schowek, zapewniając dodatkową funkcjonalność. Jest to opcja dostosowana do wnętrza samochodu, co sprawia, że jest zarówno wygodna, jak i przestronna.
- Bagażnik dachowy - idealny do przewozu sprzętu na dachu podczas aktywności outdoorowych. Można go łatwo zamocować na poprzecznych relingach dachowych, a jego maksymalne obciążenie wynosi 80 kg, co sprawia, że jest odpowiedni do przewożenia różnych akcesoriów, takich jak narty, rowery czy sprzęt campingowy.
- Namiot - tworzy przestronny i komfortowy punkt noclegowy w plenerze. Jego konstrukcja pozwala na wygodny wypoczynek po dniu pełnym przygód na świeżym powietrzu.
- Wyjmowany podłokietnik z funkcją plecaka - podłokietnik, który można zdjąć, przekształca się w plecak, co daje pasażerowi możliwość zabrania go ze sobą po opuszczeniu auta. To sprytny sposób na oszczędność miejsca i zwiększenie mobilności.
- Organizer na oparciu przedniego fotela - rozwiązanie, które przekształca oparcie przedniego fotela w funkcjonalny schowek, idealny do przechowywania drobnych przedmiotów, które mogą być łatwo dostępne dla pasażerów na tylnej kanapie.
- Cargo Box na haku holowniczym - montowany na haku holowniczym pozwala na przewóz dodatkowego bagażu lub ładunku bez wpływu na wysokość pojazdu, co jest szczególnie przydatne, jeśli zależy nam na zachowaniu przestronności wnętrza.
Technologia spełniająca wszystkie oczekiwania
Dacia Bigster oferuje nowoczesne układy napędowe, w tym:
- Mild hybrid, który wspomaga silnik spalinowy niewielkim silnikiem elektrycznym w celu zmniejszenia zużycia paliwa i emisji.
- Full hybrid – hybrid 155, opracowany przez Grupę Renault, zapewniający:
- możliwość jazdy w trybie całkowicie elektrycznym nawet przez 80% czasu w warunkach miejskich,
- oszczędność paliwa do 40% w porównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym,
- komfortową i płynną jazdę bez konieczności ładowania z gniazdka (ładowanie odbywa się podczas jazdy).
Dotrzymująca kroku rosnącym wymaganiom technologia sprawia, że Bigster jest atrakcyjną opcją dla osób poszukujących ekonomicznego i bardziej ekologicznego SUV-a. Więcej informacji o Dacia Bigster znajdziesz tutaj (https://www.dacia.pl/hybrydy-i-elektryczne/bigster-suv.html).