40 lat pięciocylindrowych silników Audi
-
Aktualizacja:
25 sierpnia 2024
1 września 2016
Równo 40 lat temu, koncern z Ingolstadt w modelu Audi 100 drugiej generacji, zaprezentował pierwszy pięciocylindrowy silnik benzynowy. Z biegiem lat cała koncepcja była ciągle udoskonalana i przeprojektowywana: pojawiło się turbodoładowanie, system oczyszczania spalin, technika czterozaworowa, potem silniki rajdowe, a w końcu pięciocylindrowa jednostka wysokoprężna. Współcześnie, doskonały silnik 2.5 TFSI montowany w Audi RS 3 Sportback i w Audi TT RS, kontynuuje wielką tradycję pięciocylindrowych jednostek napędowych ze znakiem czterech pierścieni.
Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.
Co zyskasz, rejestrując się na portalu Flota?
- ✔ Dostęp do wszystkich treści na portalu
- ✔ Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
- ✔ ... i wiele więcej!
Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.