40 lat pięciocylindrowych silników Audi

Aktualności
Równo 40 lat temu, koncern z Ingolstadt w modelu Audi 100 drugiej generacji, zaprezentował pierwszy pięciocylindrowy silnik benzynowy. Z biegiem lat cała koncepcja była ciągle udoskonalana i przeprojektowywana: pojawiło się turbodoładowanie, system oczyszczania spalin, technika czterozaworowa, potem silniki rajdowe, a w końcu pięciocylindrowa jednostka wysokoprężna. Współcześnie, doskonały silnik 2.5 TFSI montowany w Audi RS 3 Sportback i w Audi TT RS, kontynuuje wielką tradycję pięciocylindrowych jednostek napędowych ze znakiem czterech pierścieni.

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Co zyskasz, rejestrując się na portalu Flota?
  • ✔ Dostęp do wszystkich treści na portalu
  • ✔ Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów
  • ✔ ... i wiele więcej!

Wystarczy, że założysz bezpłatne konto lub zalogujesz się.

Przypisy