ŠKODA zwiększyła w sierpniu globalne wyniki sprzedaży

W sierpniu ŠKODA zwiększyła swoje globalne wyniki sprzedaży o 6,7%, do 86 100 samochodów (sierpień 2016: 80 700 sztuk). Czeska marka osiągnęła szczególnie znaczące wzrosty w Europie, Indiach i Rosji.

2017-09-20 11:21:02

W Europie Zachodniej ŠKODA zwiększyła w sierpniu wynik dostaw o 4,4% do 30 300 samochodów (sierpień 2016: 29 000 samochodów). W Niemczech, na największym europejskim rynku marki, ŠKODA nieznacznie przebiła zeszłoroczny wynik (12 100 vs 12 200 dostaw). Marka zaliczyła dwucyfrowe wzrosty w Austrii, Francji, Belgii i Włoszech.

W Europie Środkowej marka zanotowała silny wzrost o 13,3%, osiągając wynik 14 800 dostaw (sierpień 2016: 13 100 dostaw). Na rodzimym rynku, w Republice Czeskiej, ŠKODA poprawiła swój zeszłoroczny wynik o 9,6%, osiągając 7000 dostaw. Oprócz rekordowego wyniku w Polsce, czeska marka osiągnęła znaczące wzrosty także na Węgrzech, Słowacji i Słowenii.

Bardzo wzmocniła się także pozycja ŠKODY w Europie Wschodniej (licząc bez Rosji). W sierpniu marka zanotowała tam znaczący wzrost o 27,2% (do 3100 dostaw). Dwucyfrowy wzrost został osiągnięty w Rumunii, Serbii, Bułgarii i Bośni. Bardzo ważna dla marki jest też rekonwalescencja rynku samochodowego w Rosji, na którym ŠKODA zanotowała w sierpniu wzrost o 10,5% (4600 vs 5000 dostaw).

W Chinach, na największym rynku ŠKODY na świecie, czeska marka utrzymuje swoją bardzo silną pozycję. W sierpniu osiągnęła tam wynik 26 000 dostaw, zrównując się z formą prezentowaną w tym miesiącu w zeszłym roku. Bardzo znaczący wzrost – o 76,2% - marka zanotowała w Indiach. Z 1000 sztuk dostarczonych w sierpniu 2016 roku wynik dostaw w tym roku wzrósł do 1700 egzemplarzy.

Za dobrą koniunkturę odpowiada przede wszystkim popularność modelu SUPERB oraz KODIAQ.

Producent spodziewa się dalszej ofensywy rynkowej wraz z debiutem kompaktowego SUV-a KAROQ. – ŠKODA w sierpniu utrzymywała kurs na dalszy rozwój – powiedział Alain Favey, członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu. –  Szczególnym zainteresowaniem cieszą się nasze topowe modele. Obok flagowej ŠKODY SUPERB, pozytywny impuls dla wyników naszej firmy wnosi także nasz duży SUV, ŠKODA KODIAQ – kontynuował Favey.

Jako część Strategii 2025 ŠKODA rozbudowuje swoją gamę modeli typu SUV. Ofensywę marki w tym segmencie rozpoczął KODIAQ, który od swojego debiutu na początku tego roku został dostarczony już do 48 300 klientów. Tylko w sierpniu liczba dostaw największego SUV-a marki sięgnęła 11 200 sztuk. 

 

ZNAJDŹ NAS: