Czesi robią to dobrze. Bądź jak oni i planuj biznes z głową; ŠKODA Octavia w wieku dojrzałym.

Octavia jest częścią DNA czeskiej marki. Model produkowany od 1996 roku przez ponad 20 lat znalazł ponad 5 milionów klientów, zaledwie w ostatnim roku sprzedając się w Europie w liczbie blisko 500 000 egzemplarzy. Co więcej, Octavia Combi okazała się najlepiej sprzedającym się modelem o takiej charakterystyce nadwozia w Unii Europejskiej w 2016 roku. Dowodzi to faktu, że koledzy zza południowej granicy potrafią bardzo sprawnie prowadzić biznes.

Z wyżej wymienionych względów rewolucjonizowanie sprawdzonego i bestsellerowego rozwiązania byłoby strzałem w kolano, i menadżerowie z Mlada Boleslav doskonale o tym wiedzą. Dlatego też w zmodernizowanej Octavii największą zmianą stylistyczną jest dość złośliwie komentowany nowy kształt przednich reflektorów. Oprócz tego na próżno szukać innych stylistycznych smaczków. Przednie lampy są teraz w pełni LEDowe, a lekko przeprojektowany przedni zderzak nie daleki od nazwania go rewolucyjnym.

Poza tym lift stylistyczny Octavii sprawił, że auto urosło o 11mm (8 w wersji combi) nadal oferując znakomite parametry bagażowe sprawiające to, że model nieustannie jest prymusem rywalizacji w segmencie C (590 litrów bagażnika w nadwoziu hatchback i 610 w wersji combi z możliwością transportu przedmiotów długich na 2,92 metra).

Octavia jaka jest każdy widzi, a jak pokazują statystyki choćby PZWLP i CEPiKu, jest również najchętniej wybieranym modelem przez polskich przedsiębiorców, a ŠKODA jest liderem sprzedaży flotowej nieprzerwanie od 8 lat. Dlatego też skupić należy się na dodatkach, a nie na delikatnym wizualnym szlifie projektantów ze Škody.

Auto w tej wersji jest teraz wysoko skomunikowane z pasażerami, co jest naturalnym ruchem twórców z Republiki Czeskiej w erze digitalizacji, cyfryzacji i innych nazw wskazujących po prostu na fakt, że klient potrzebuje mieć pod ręką dostęp do całej gamy informacji. ŠKODA Connet to hasło wywoławcze w przypadku omawianego modelu – 9,2 calowy ekran dotykowy wyświetla teraz całą gamę informacji korzystając m.in. z Google Street View czy Google Earth. Pod maską nie znajdziemy rewolucji (nadal w ofercie będą 4 silniki wysokoprężne oraz 4 o oznaczeniu TSI oraz jeden z fabryczną instalacją LPG), a długo wyczekiwany silnik 1.5 (zaprezentowany niedawno w Volkswagenie Golfie po facelifcie) zostanie włączony do oferty dopiero w drugiej połowie tego roku. Auto można wyposażyć w napęd 4x4 oraz skomponować go z manualnymi (5 i 6 przełożeniowymi) i automatycznymi skrzyniami biegów (DSG o 6 lub 7 przełożeniach).

Ceny modelu startują od 66 670 złotych jednak polskich fleet managerów na pewno zainteresuje fakt, że firmową wizytówkę możemy użytkować już od 657 złotych miesięcznie. Rozsądnie, bez fajerwerków.  

Czesi wykonali bardzo zwinny i przemyślany ruch – do genialnie sprzedającej się Octavi zaimplementowali zaawansowane rozwiązania techniczne dostępne w topowym Superbie czyniąc ze ŠKODY Octavi limuzynę w kontekście wyposażenia oraz asystentów kierowcy. Powyższe zmiany mogą wyjść ŠKODZIE wyłącznie na korzyść, a klienci otrzymają do wyboru naprawdę kompletny pojazd, z możliwością dokupienia diabelnie szerokiego spektrum opcji. Kontrowersyjny wygląd przednich lamp odejdzie w niepamięć gdy na ulicach zaczną jeździć tysiące, dziesiątki tysięcy nowych Octavi. Patrząc na wyniki sprzedaży stanie się to dość szybko.

Tekst i zdjęcia: Wojciech Kukuła.

Galeria zdjęć (Zdjęcia: 11)
Zobacz więcej
Poleć znajomym:

Zamów bezpłatny newsletter:


A2, że bezpiecznie to społeczno - edukacyjny program Autostrady Wielkopolskiej i Szkoły Auto Skoda. Jednym z elementów akcji mającej na celu zwiększenie wiedzy kierowców na temat zasad bezpiecznej jazdy jest seria filmów edukacyjnych. Wykonane we współpracy z instruktorami Szkoły Auto Skoda uwzględniają głównie sytuacje na autostradzie.

2004-2014 Copyright © Forum Media Polska Sp. z o.o.
O Magazynie | Reklama | Prenumerata | Mapa witryny | Kontakt